آموزش فن بيان و سخنوري آموزش فن بيان و سخنوري .

آموزش فن بيان و سخنوري

فوت كوزه گري كسب و كار عطر فروشي

امروز مي خواهيم در مورد يك كسب و كار ديگر صحبت كنيم ; اين كسب و كار كسب و كار عطر فروشي است ; نكته ي جالب اينكه در اين كار دست زياد وجود ندارد ; بدين معني كه افراد زيادي وجود ندارند كه در اين حوزه مشغول به كار مي باشند ; كسب و كار عطر فروشي به گونه اي است كه ; حدودا صد نفر به پخش عمده در اين كسب و كار مشغول مي باشند و لذا از اين منظر جاي خوشحالي دارد كه رقابت بالايي وجود ندارد .

روش هاي مختلف راه اندازي كسب و كار عطر فروشي

 

براي اينكه اين كسب و كار را راه اندازي كنيد روش هاي مختلفي وجود دارد ; كه در اين مقاله تا حدودي توضيح مي دهيم ; در ويدئو استاد به صورت كاملتري شرح خواهند داد ; براي شروع كار بهتر است كه خودتان صاحب مغازه باشيد ; در اين كسب و كار داشتن مكان اهميت بيشتري دارد ; ولي در صورتي كه مكاني براي اين كار نداريد ما راه هاي مختلفي را پيش روي شما مي گذاريم .

اگر كسب و كاري داريد مي توانيد در كنار آن به فروش عطر نيز بپردازيد

 

امروزه مي بينيم كه بسياري از عينك فروشي ها در كنار فروش عينك به فروش عطر نيز مي پردازند ; همچنين تعدادي از مغازه هايي كه لوازم آرايشي و بهداشتي مي فروشند ; در كنار آن يك بخشي براي فروش عطر نيز تعبيه مي كنند و حتي سوپر ماركت ها نيز گاها به فروش عطر مي پردازند
اخيرا خوشبو كننده هايي براي اتومبيل ها به فروش مي رسند كه ; در واقع ماده ي اصلي آنها را همين عطر هاي عادي تشكيل مي دهند ; وارد شدن در اين عرصه نيز مي توانند سود خوبي داشته باشد .

سود كسب و كار عطر فروشي

 

سوال ديگري كه ممكن است در رابطه با اين كسب و كار ذهن شما را به خود مشغول كند ; سود اين كار است ; سود اين كسب و كار بالاي صددرصد است ; يعني عطري كه ۴۰ هزار تومان خريده مي شود;  در حدود صد هزار تومان به فروش مي رسد .
هر سوالي كه در رابطه با اين كسب و كار داشته باشيد را مي توانيد از طريق ارسال نظرات از ما بپرسيد ; پاسخ همه ي اين سوالات توسط اعضاي تيم به شما داده خواهد شد .

چگونه مشتريان بيشتري را جذب كنيد

 

اگر قصد فروش عطر به صورت خرده فروشي را داريد راهكار هايي وجود دارد كه با استفاده از انها ميتوانيد مشتريان بيشتري جذب كنيد. احتمالاً شما در خيابان ها و پاساژها با فروشندگان عطري مواجه شده ايد كه سعي در جذب مشتري بيشتري دارند. برخي از اين فروشندگان به حدي حرفه اي هستند كه در طول روز ميزان فروش باور نكردني را دارند. حال اين سوال پيش مي آيد كه فروشندگان حر فه اي عطر چگونه رفتار مي كنند و با چه ترفند هايي اقدام به جذب مشتريان خود مي كنند.

شناخت مشتري

 

فرقي نمي كند شما در مغازه اي بزرگ اقدام به فروش عطر كنيد و يا در كنار شغل اصليتان اين كار را نيز در مغازه انجام دهيد. اگر مي خواهيد كه فروش بيشتري در كسب و كار خود داشته باشيد بايد سعي كنيد مشتريان خود را بشناسيد يا به عبارت ديگر هنر شخصيت شناسي داشته باشيد. سعي كنيد از روي ظاهر، سن و بر خورد افراد مشتريان خود را بهتر بشناسيد. شما مي توانيد به صورت محترمانه از علايق، شغل آنها نيز سوالاتي بپرسيد. افراد دوست دارند در مورد علايق خود با شما صحبت كنند اما مراقب باشيد سوال پرسيدن از مشتري نبايد بيش از حد ادامه پيدا كند و شما بايد سعي كنيد در مدت زماني كوتاه حدس بزنيد كه چه محصولي براي شخص مناسب تر است. اين كار براي ايجاد ارتباط موثر با مشتري نيز بساير مناسب است.

مشتريان خود را تاييد كنيد

 

وقتي مشتري شما عطري را بو ميكند و مثلا مي گويد اين عطر خيلي ملايم است شما سعي كنيد با گفتن جملاتي نظر او را به صورت ضمني تاييد كنيد. به طور كلي همه افراد علاقه دارند كه مورد تاييد و تحسين قرار بگيرند. اين يك ترفند موثر براي فروش است حتي اگر مشتريان شما از اين ترفند اطلاع داشته باشند به احتمال خيلي زياد باز هم تاييد شدن به انها احساس خوبي را منتقل مي كند و شانس شما را براي فروش افزايش مي دهد. اگر مي خواهيد اين احسس خوب را به مشتري خود منتل كنيد در بين صحبت ها و نظرات او به دنبال نكاتي قابل تحسين و قابل تاييد بگرديد. حرف هاي سنجيده و حساب شده شما در جهت تاييد تظرات مشتري مي تواند او را وادار به خريد كند هر چند كه از اول قصد خريد عطر را نيز نداشته باشد.

دادن اطمينان خاطر به مشتريان

 

شما به هر شكلي كه كسب و كار عطر فروشي خود را راه اندازي كنيد بهترين نوع تعريف و تمجيد از عطر هايتان تاكيد بر اصل بودن آنها است. از قبل دلايل قانع كننده اي را براي اصل بودن محصولات خود اماده كنيد. پيدا كردن دلايل اصل بودن محصولاتتان و ارائه اين دلايل به مشتريان وظيفه شماست اما فراموش نكنيد همه مشتريان دوست دارند با اين دلايل مواجه شوند تا اطمينان خاطر بيشتري در هنگام خريد داشته باشند.

جذب مشتري يك هنر است

در يك كسب و كار جديد و يا حتي كسب و كارهاي با سابقه تر جذب مشتري يك عامل مهم براي موفقيت است. برخي از مشتريان در حال نگاه كردن به ويترين مغازه شما هستند يا در درجه اول به نظر مي رسد كه قصد جدي براي خريدن عطر ندارند. اين هنر شما است كه اين افراد را جذب كنيد. بهترين روش براي اين افراد روشي است كه بارها توسط فروشندگان حرفه اي عطر انجام شده است و به احتمال خيلي زياد شما هم آن را مشاهده كر ده ايد.

از اين افراد بخواهيد كه عطر پيشنهادي از طرف شما را بو كنند و حتي مقداري از ان را به عنوان تست مورد استفاده قرار بدهند. هميشه عطرهايي را براي تست و جذب مشتري در دسترس داشته باشيد. به اين روش بازاريابي عصبي گفته مي شود. در طي ان شما با درخواست هاي ساده و رايگان شروع مي كنيد و باعث ايجاد علاقه در مخاطب خود مي شويد. در واقع شما با وادار كردن مخاطب به قبول درخواست هاي كوچك او را براي پذيرش درخواستي بزرگتر كه همان خريد عطر است آماده مي كنيد.

پيشنهادي خاص براي افراد خاص

 

اولين پيشنهاد شما خيلي مهم است و ميتواند موفقيت و عدم موفقيت شما را تعيين كند. همانطور كه گفته شد تلاش كنيد تا حدي مشتري خود را بشناسيد سپس شما بايد پيشنهادي را مناسب با شناخت نسبي از مشتريان خود ارائه دهيد. وقتي مشتري حس كند كه با توجه به خصوصياتش به او پيشنهادي مي شود احساس بهتري دارد. براي مثال بگوييد اين عطر جديد مناسب سن و سال جوان شما است و يا اينكه به مشتري ديگري بگوييد با توجه به شغلتان شما در جلسات كاري زيادي شركت مي كنيد و اين عطر خاص براي شما مناسبتر است.

هديه بدهيد

 

يك هديه هر چند هم كه كوچك باشد احساس خوبي به مشتريان شما خواهد داد. كمتر كسي پيدا مي شود كه از داشتن شيشه عطري كوچك و رايگان در جيب خود احساس خوبي نداشته باشد. هديه شما در عين ارزاني و كوچكي ميتواند براي مشتري بسيار با ارزش باشد و در ذهنش اين محبت شما باقي بماند. به مشتري خود بگوييد با خريد اين عطر يك اشانتيون يا هديه به او تعلق خواهد گرفت. مطمعن باشيد اين كار باعث افزايش رضايتمندي مشتري شما خواهد شد.

تضمين كالا

 

اگ عطرهاي شما با كيفيت هستند و شما هم به اين كيفيت اطمينان داريد چرا آنها را تضمين نميكنيد؟ به مشتري خود بگوييد در صورت نارضايتي مي توانيد كالا را از او پس بگيريد. احتمال مرجوع شدن يك شيشه عطر بسيار پايين است اما سود اين كار براي شما بسيار زياد خواهد بود چرا كه به مشتري خود يك اطمينان بسيار قوي خواهيد داد و او را براي تكميل سفارش مصمم خواهيد نمود. استفاده از اين روش در راه سريدن به يك كسب و كار موفق به شما كمك زيادي خواهد كرد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۳۴:۳۵ توسط:صابر خليلي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :