آموزش فن بيان و سخنوري آموزش فن بيان و سخنوري .

آموزش فن بيان و سخنوري

از تولد تا مرگ ابوالحسن بني صدر

درباره بني صدر 

 

زندگينامه بني صدر رييس جمهور ايراني ابوالحسن بني صدر متولد سال ۱۳۱۲ در روستاي باغچه ،از توابع همدان و فرزند ايت الله سيد نصرالله بني صدر نوه ي صدر العلماي همداني بود.او پس از اخذ مدرك ابتدايي و متوسط در سال ۱۳۳۴ وارد دانشگاه شد و چهار سال بعد در رشته اقتصاد فارغ التحصيل شد و در همان سال بود كه با ايت الله طالقاني و جلسات تفسير قران او در مسجد هدايت تهران اشنا شد.

بني صدر تا قبل از پيروزي انقلاب

 

بني صدر تا قبل از پيروزي انقلابۤ براي مردم كشور چهره اي نا شناخته بود،اما تلاش ها و فعاليت هايي كه به هنگام عضويت در جبهه ملي در اروپا از خود نشان مي داد (در طول سال ۵۷ و هجرت امام خميني از نجف به پاريس) نام او را بر سر زبانها انداخت و روز ورود امام خميني به كشور(۱۲ بهمن۵۷)يكي از افرادي بود كه همزمان با امام خميني به تهران امد.

بني صدر ونمايندگي مجلس خبرگان

 

بني صدر در مرداد سال ۵۸ به عنوان نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان،عهده دار نقشي در تدوين قانون اساسي شد و هنگام تدوين اصل ۱۱۵ قانون اساسي (كه مي گفت رييس جمهور بايد از ميان رجال مذهبي و سياسي،ايراني الاصل و توابع ايران،مدير و مدبر،داراي حسن سايقه،امانت و تقوا،مومن و معتقد به جمهوري اسلامي و مذهب رسمي كشور باشد)به مخالفت صريح با اجزايي از اين اصل پرداخت و اعلام كرد كه براي رييس جمهور شدن تخصص و توان مديريتي كافي است و لازم نيست كه ان شخص دين باور و متقي باشد.

همين نقطه نظرات او رفته رفته،اختلاف و شكاف زيادي ميان او و ديگر رجال سياسي هم دوره او از جمله شهيد بهشتي ايجاد كرد.

بني صدر كه بود ؟

 

 

او فارغ التحصيل در رشته‌هاي اقتصاد وحقوق اسلامي از دانشگاه تهران  بود. چهار سال در مؤسسه مطالعات و تحقيقات اجتماعي مشغول به كار بود. وي در سال ۱۳۴۰ زندگيش را با عذرا حسيني آغاز كرد كه حاصل اين ازدواج يك پسر و دو دختر بود.

ابوالحسن بني صدر پس از گذراندن دوره تحصيلات خود  براي تكميل آن به اروپا سفر كرد. او  مدرك خود را در رشته علوم اقتصادي از دانشگاه پاريس گرفت.او در عين حال به تدريج روابط خود را با گروه هاي اسلام گرا نيز وسعت بخشيد بعنوان مثال  به تشكيلات دانشجويان مسلمان خارج از كشور ملحق شد. او همچنين كتابهاي زيادي نوشت و از جمله اين كتاب ها «اقتصاد توحيدي» بود.

فعاليت هاي  آغازين بني صدر

 

بني صدر در سال ۱۳۴۱نماينده دانشجويان دانشكده حقوق و مسوول سازمان دانشجويان در كنگره جبهه ملي ايران بود. او رهبري گروه كوچكي از دانشجويان مخالف شاه را بر عهده گرفت و دو بار به خاطر همين فعاليتهايش دستگير و راهي زندان شد.

بني صدر در قيامي ناموفق عليه حكومت در خرداد  ۱۳۴۲ مجروح گشت و همان موقع كشور را ترك گفت و عازم فرانسه شد. بني صدر در سال‌هاي پيش از پيروزي انقلاب، به عنوان اسلامگراي آتيشي و اقتصاد دان انقلابي با سخنراني هايش به مبارزه با حكومت شاه مي‌پرداخت. هاشمي رفسنجاني اعتقاد داشت، در طي اين سالها بني‌صدر خود را نظريه پرداز انقلاب مي‌دانست.

شروع پيروزي انقلاب

 

 

سخنراني هاي بني صدر سه بعد از ورودش به ايران در دانشگاه شريف آغاز شد. اين جلسات به مدت ده روز يعني درست تا پيروزي انقلاب به طول انجاميد. در  طي مدت كوتاهي او خود را به عنوان چهره اي اسلام گرا و در عين حال روشنفكر و انقلابي معرفي كرد. با موافقت روح‌الله خميني بني صدر عضو شوراي انقلاب شد اما حاضر نشد با دولت موقت همكاري كند. بعد از پيروزي انقلاب،  خميني بني صدر را ابتدا در تير ماه سال ۱۳۵۸ به سمت معاونت وزارت اقتصاد و دارايي و بعد از آن به سمت وزير آن گماشت. بني صدر همچنين از ابتداي بهار همان سال به عضويت شوراي انقلاب درآمد.

 

رئيس جمهوري بني صدر

 

بني صدر پس از انتخاب شدن به عنوان رييس جمهور نيز مسير اختلاف با ديگران را در پيش گرفت و تلاش داشت كه فقط مجري نقطه نظرات و ايده هاي خود باشد.

سرانجام بني صدر

 

سرانجام امام خميني در ۳۰ خرداد۱۳۶۰ وي را با فرماندهي نيروهاي مسلح بر كنار كرد و در ۳۱ خرداد طرح (عدم كفايترسياسي رئيس جمهور با ۱۷۷ راي ممتنع به تصويب رسيد و در نتيجه رياست جمهوري او پس از حدود يك سال و ۳ماه به پايان رسيد و او پس از مدتي كوتاه زندگي مخفيانه، به همراه مسعود رجوي رهبر سازمان مجاهدين (منافقين) به پاريس گريخت و پناهنده شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۵۶:۰۲ توسط:صابر خليلي موضوع:

اهميت هدفگذاري در زندگي چيست

 

تعيين هدف يكي از مهمترين كارهايي است كه در زندگي هر شخصي وجود دارد. اهميت هدف در زندگي بسياري از ما انسانها فراموش شده است.بسياري از ما بدون هدف و انگيزه به روزمرگي ميپردازيم بدون آنكه از اهميت هدف در زندگي اطلاعاتي داشته باشيم. انسان موجودي كاملا مختار و قدرتمند ِ كه ميتونه با انتخاب ها و اراده ي خودش، به اوج برسه يا در قعر ابدي بمونه. اين تنها تفاوت بين انسان و بقيه ي مخلوقات خداست.

بزرگي ميگه زندگي هديه ي خداست به تو و شيوه ي زندگي كردن تو، هديه ي توست به خدا..زندگي و زنده بودن، فرصتيِ براي خلق يك شاهكار، خلق يك اثر هنري تماشايي! خداوند در قرآن فرمودن كه من شما را بيهوده نيافريدم! بنابراين تو بي هدف آفريده نشدي كه بي هدف زندگي كني! داشتن هدف يكي از مهمترين وظايفيِ كه برعهده ي توئه تا بهترين بشي، بدرخشي و از زندگي كردن لذت ببري.

اهميت هدف در زندگي هر شخص

اهميت هدف

يادت باشه بيهودگي يعني بي هدفي و بي هدفي يعني روزمرگي. اين ها رو گفتم كه بگم، بي هدفي قاتل انسان هاست. اين جمله يعني زندگي بدون هدف با زنده نبودن هيچ تفاوتي نميكنه. بنابراين اهميت هدف رو در زندگيتون فراموش نكيد! اما هدف. با استفاده از اين محصول به ضرورت داشتن هدف در زندگي خواهي رسيد و ياد مي گيري چطور يك هدف گذاري درست داشته باشي و در واقع ياد مي گيري براي آينده ي خودت برنامه ريزي كني تا به هر آنچه در ذهن داري برسي و بفهمي هدف از زندگي چي هستش.

در كارگاه كاملا عملي هدف گذاري، به هر آنچه براي يك هدف گذاري درست و علمي نياز هست، پرداختيم و به طور مفصل و با تمام ريزه كاري هاي مورد نياز يك هدف گذاري درست و علمي، بهترين شيوه ي هدف گذاري رو آموزش داديم.

اهداف از نظر نوع به انواع مختلفي دسته بندي ميشه كه در اين كارگاه به علاوه اينكه تمام نكات براي يك هدف گذاري ارائه ميشه، بلكه به طور عملي به همراه افراد شركت كننده، اهداف مالي يك تا ده سال آينده گذاشته ميشه كه اين مطلب ميتونه در درك بهتر شما از اهميت هدف تأثير گذار باشه.

مهمترين دليل افسردگي افراد

يكي از مهمترين دلايل اينكه افراد دچار افسردگي و روز مرگي ميشن اينه كه هدف ندارن! نداشتن هدف عامل مهميِ كه ارزشش رو داره تا اصول علميش رو ياد بگيريم و از يه زندگي بي روح و كسل كننده بيرون بيايم. با مشاهده ي اين فيلم آموزشي سلام دوباره اي به زندگي مي كنيد و دوباره شروع به ساختنش مي كنيد.

اين يه فرصت و يك پيشنهاد عالي براي روزهاي پيش روي شماس و شايد هيچوقت اين تصميم بزرگي كه گرفتين رو فراموش نكنين. بعد از اين تصميم، صبح ها با انرژي و انگيزه و اعتماد به نفس بالايي از خواب بيدار ميشيد چون مي دونيد براي اين روز خاص چه كارهايي رو بايد انجام بدين. يادت باشه يه حسي در تمام آدما وجود داره كه باعث ميشه هر روز پر انرژي تر و قدرتمند تر بشن و اون حس چيزي نيست جز حس مفيد بودن!

وقتي براي خودت و زندگيت اهداف و خواسته هايي تعريف مي كني و براي تحقق اون ها تلاش مي كني، وجودت پر ميشه از حس مفيد بودن! حس مفيد بودن رو با يه هدف گذاري درست تجربه كن. اين زيباترين تصميميِ كه ميتوني در هر سن و سالي كه هستي براي زندگي خودت بگيري و از تك تك لحظه هات لذت ببري.

اهميت هدف در پولدار شدن

اگر به زندگي ثروتمندان جهان نگاهي بياندازيم ميفهميم كه آن ها با هف گذاري درست توانسته اند به كسب در آمد و زندگي مرفه دست يابند. داشتن هدف باعث ميشه قدرتت و انرژيت بيخودي هدر نره و در راستاي رسيدن به يك هدف خاص متمركز بشه. تو ميتوني با انتخاب اهداف به اين شيوه اي كه ارائه كرديم، با اطمينان به نتيجه و دستاوردهايي كه درذهن داري برسي و حتي كسب و كار خودت رو با تمركز ذهن رونق بدي. چرا كه صدها نفر از اين شيوه استفاده كردن و به نتايج دلخواه رسيدن.

گاها افرادي رو مي بينيم كه ميگن: من خيلي از كارگاه ها شركت كردم، كتاب خوندم و بلدم چطوربايد هدف گذاري كنم، اما به اهدافي كه انتخاب مي كنم نمي رسم؟ پاسخ به اين سوال رو در اين محصول دريافت كنين. چرا يك فرد با وجود مكتوب كردن و رعايت تمام پارامترها در نهايت نمي تونه به هدف برسه؟ راهكار ما براي رفع اين مسئله رو در اين محصول ياد مي گيرين.

اهميت هدف در كسب و كار

وقتي به شركت هاي بزرگ نگاهي مي اندازيم به اين نتيجه ميرسيم كه شركتهايي به موفقيت دست يافته اند كه بسياري از تصميمات خود را براساس اهداف و چشم انداز خود گرفته اند. با مطالعه شركتهاي آمريكايي اين به طور كامل توجيه ميشود و ديده شده است تنها شركتهايي به موفقيت رسيده اند كه اين امر را رعايت كرده اند و چيزي حدود يك سوم سازمانهاي آمريكايي را تشكيل ميدهند.

بسياري از كسب و كارهايي كه شكل گرفته اند با اين هدف نبوده اند كه بخواهند به كسب ثروت برسند. يه نگاهي به اطراف خود بياندازيد عده اي در تلاشند كه نياز بقيه رو برطرف كنند و عده اي به دنبال كمك به ديگران هستند. خلاصه بگم چيزيكه باعث ميشه يك كسب و كار به هدف خودش برسه همون هدف است و چشم انداز است كه به فعاليت هاي ما معنا ميده.

همه ما براي هركاري نياز به انگيزه داريم و وقتي كه هدف داشته باشيم. اين انگيزه لازم براي انجام دادن آن تامين ميشود. درواقع هدف عاملي براي ايجاد انگيزه در افراد مي باشد. كه باعث مي شود كه ما در دشواري هايي كه برايمان ايجاد ميشود با قدرت پيش رفته و همه مشكلات را يكي پس از ديگري پشت سر بگذاريم.

اگر ميخواهيد در كسب و كار خود به اهدافتان برسيد نكات زير را حتما بخوانيد

حس اعتماد به كاركنان

 

اعتماد

 

اين حس را در كاركنان خود ايجاد كنيد كه شما به طور كامل به آنان اعتماد داريد. اين امر موجب ميشود كه كاركنان كار را از خودشان بدانند و براي به ثمر رسيدن كارشان تمامي تلاش خودشان را مي كنند. اين امر موجب ميشه كه يك شركت تقريبا به تمامي اهداف خود دست پيدا كند. شما مي دانيد كه نيروي انساني مهمترين پايه هاي سازمان را تشكيل مي دهند بنابراين اگر نيروي انساني به درستي كار نكند كسب و كار ما با مشكل جدي مواجه خواهد شد.

جلسات سازمان

 

جلسات

 

جلسات سازمان رو به طور مرتب برگزار كنيد و تا جايي كه امكان داره از تمامي افراد در اين جلسات استفاده كنيد اين امر باعث حس اعتماد افراد در سازمان ميشه.

در جلساتي كه برگزار ميكنيد حتما اهداف سازمان را مطرح كنيد و به افراد يادآوري كنيد كه براي چه هدفي در تلاش هستند و به كجا خواهند رسيد. اگر فكر ميكنيد كه اين كار خيلي كليشه اي مي باشد. مي توانيد ابتدا اهدافي را كه شركت به آن دست يافته است مطرح كنيد و اهداف آتي را براي آنان بازگو كنيد.

اما چرا افراد هدفگذاري نمي كنند

ندانستن هدف

 

ندانستن هدف

 

معمولا همه افراد در زندگي خود راهي را طي ميكنند بي آنكه هدفي براي آن در نظر گرفته باشند. دلايلي وجود دارد كه افراد براي زندگي خود هدفگذاري نمي كنند. خيلي از افراد اصلا با هدفگذاري آشنايي ندارند و اصلا نميدانند كه هدف چيست؟ معمولا اين افراد در خانواده هايي بزرگ شده اند كه يا سرپرست خانواده كارمند بوده و به صورت روتين زندگي خود را دنبال كرده و به دنبال تحول زندگي خود نيستند بنابراين با مفهوم هدفگذاري زياد آشنايي ندارند. 

راه اشتباه

 

ندانستن راه

 

خيلي از افراد راه رو بلد نيستند و همچنين به درستي آموزش نديده اند و خيلي از اين افراد با نحوه صحيح هدفگذاري آشنايي نداشته و در بسياري از مواد وقتي از اين افراد ميپرسي هدف چيه اصلا نميتونن جواب درستي بهت بدن و معمولا هدف رو با مقصد و يا ارزش اشتباه ميگيرن. همين افراد وقتي براي كاري هدفگذاري ميكنند شكست خورده و به بسياري از اهداف خود دست پيدا نميكنند. و دليلشم همين آموزش هايي اشتباهيه كه اين افراد ديدن.

ترس از شكست

 

شكست

 

وقتي شكست هاي متعدد حاصل ميشه افراد ترسي درونشون ايجاد ميشه كه ديگه نميخوان كاري رو انجام بدن و همين امر باعث ميشه كه از اهداف خود دست بكشن. چون شكست همراهش يكسري ضررهاي مالي و احساسي رو داره كه اين افراد براي دوري از اين ضرر ها ديگر حاضر به دنبال كردن اهداف خود نيستند

ترس از تمسخر

 

تمسخر

 

از يكسري از افراد وقتي ميپرسي كه چرا براي زندگيت هدفگذاري نميكني جوابي كه ميشنوي خيلي جالبه؟؟؟ آنها ترس از تمسخر دارند. خيليا از عواقب هدفگذاري نادرست ميترسن و با خود ميپندارن كه اگه شكست بخورند ديگران آنان را مورد تمسخر قرار داده و مايع شرمساري آنان خواهد شد از اينرو هيچگاه به دنبال هدفگذاري نرفته و به اهميت هدف در زندگي خود پي نخواهند برد.

هدفگذاري انگيزه لازم براي زندگي را در شما ايجاد خواهد كرد و باعث خواهد شد تا شما شادتر زندگي كنيد و از انرژي بيشتري بهره مند گرديد. و با طي كردن اهداف خود پله پله به سمت موفقيت قدم برداريد. پس همين حالا برخيزيد آموزش درست هدفگذاري رو فرا گيريد و خود را به قله هاي موفقيت و كاميابي برسانيد.

نتيجه گيري

در اين مقاله به بررسي اهميت هدف در زندگي هر فرد پرداختيم و فهميديم هدف گذاري درست باعث ميشه كه در زندگي پيشرفت كنيم و از روزمرگي خلاص شويم در اين صورت براي تك تك لحطات زندگي خود برنامه خاصي داريم و از زندگي لذت ميبريم. 

 
برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۵۳:۴۸ توسط:صابر خليلي موضوع:

نظريه مديريت اقتضايي فيدلر چيست

مديريت اقتضايي
 

نظريه مديريت اقتضايي بيان مي دارد كه هيچ روش مديريتي قوي وجود ندارد كه كاربرد صد در صد داشته باشد. بلكه بايد با توجه به شرايط خاص و موقعيت سازمان تصميم گيري هاي لازم به عمل آيد. نظريه مديريت اقتضايي به توانمندي مدير در تشخيص نياز ها و سازگاري امكانات سازمان جهت برطرف كردن نياز ها بستگي دارد. مدير مي تواند با توجه به هوش بالا و اعتماد به نفس كافي و با تكيه بر تجربيات خويش بهترين راه حل را براي توسعه كسب و كار به كار گيرد.

تفكرات رايج در مديريت اقتضايي

 

تفكرات

•    در مديريت يك سبك جهاني و بهترين شيوه وجود ندارد

•    طراحي سازمان بايد متناسب با محيط صورت پذيرد

•    نياز هاي سازمان زماني ارضا مي شود كه سبك هاي رهبري متناسب با خواست كاركنان باشد

•    سازمان هاي توانمند نه تنها بين خودشان با سازمان تناسب ايجاد مي كنند بلكه در تلاشند بين اجزاي درونيشان و زير مجموعه سازمانشان نيز تناسب ايجاد كنند.

نظريه مديريت اقتضايي فيدلر

بر طبق نظريه فيدلر مديريت اقتضايي بر پايه موقعيت و سبك رهبري استوار است. اين امر از دو جنبه سازمان گرايي و انسان گرايي مورد توجه قرار گرفته است.

سازمان گرايي

•    عواملي كه سازمان را از نظر تكنولوژي و روابط انساني محدود مي كند
•    تاثير برنامه ها نه تنها روي امري مشخص بلكه روي كليه سازمان مي گذارد

انسان گرايي

•    نياز به مديران انعطاف پذيري كه دانش گسترده اي در حيطه كاري خود دارند
•    در اختيار داشتن كاركناني با توانايي، انعطاف پذيري و مهارت هاي بالا

 

 

سه عامل اصلي نظريه فيدلر

•    رابطه رهبر و گروه

ميزان ارتباط و احترامي كه افراد براي رهبر خود قائل هستند

•    ساختار و وظايف سازمان

كارهايي كه قرار است انجام شود بر اساس سازماندهي سازمان تعيين گردد

•    ميزان قدرت رهبري

قدرت و نفوذي كه رهبر در ارتباط با كارهايي از جمله عزل و نصب نيرو و ساير مقررات سازمان مي تواند اعمال كند

مديريت اقتضايي

شناسايي سبك رهبري به روش فيدلر

در اين روش كه از يك پرسش نامه استفاده مي شود كه در آن ۱۶ صفت متناقض مطرح شده است و در بين كاركنان پخش مي شود كه از آنها خواسته مي شود، درباره همكارانشان بيانديشند و به همكاري كه بيشتر بدش مي آمده با آن كار كند نمره ۱ تا ۸ بدهد و اين بايد در مورد ۱۶ جفت صفت متضاد اجرا شود.

اگر نمره اي كه مي داده بالا باشد يعني اين كارمند علاقه دارد با آن كارمندي كه از او متنفر بوده رابطه شخصي خوبي برقرار كند و اين كارمند را بايد در زمره افراد كارمند مدار قرار داد.

اگر اين فرد نمره پاييني بدهد مشخص مي شود اين كارمند علاقه شديدي به توليد دارد و در زمره افراد كارمدار قرار داده مي شود. پس از شناسايي افراد و دسته بندي آنها رهبر بايد خودش را در موقعيت ذيربط قرار دهد و با توجه به سه عامل اصلي نظريه خود تصميم گيري كند.

از نظر شخصي بنده در مورد نظريه فيدلر اين موارد قابل بحث است كه چون اينكار يك كار از طريق پرسشنامه “همكار ناخوشايند” مطرح مي شود، زياد قابل اطمينان نيست، چون اين افراد ممكن است پاسخ منطقي و درستي به پرسشنامه ندهند و به طور مستقيم روي عملكرد سازمان تاثير منفي بگذارد.

 

 

از جمله موارد قابل بحث در مديريت اقتضايي

•    اندازه سازمان

به تعداد افراد سازمان و امكانات سازمان اشاره دارد. زيرا هرچه سازمان بزرگتر باشد و جمعيت بيشتري در آن مشغول باشد هماهنگي سازمان نيز سخت تر خواهد بود

•    شناخت محيط

ممكن است راهكاري براي محيطي مفيد و سودمند باشد در صورتي كه اين راهكار براي محيطي ديگر با شرايطي ديگر مناسب نباشد. حتي تاثير منفي بر عملكرد سازمان بگذارد.

•    تفاوت هاي فردي موجود

افراد از حيث ميزان تمايل به يادگيري، بلوغ، انتظارات و علايق با يكديگر تفاوت دارند. اين تفاوت ها زماني مهم مي شود كه مدير بخواهد مديريت اقتضايي خود را بر روي منابع انساني متمركز كند. در اين حال مي بايست ويژگي هاي فردي تك تك افراد را به درستي شناسايي كرده و متناسب با آن عمل نمايد.

•    فناوري

نظريه مديريت اقتضايي بيان مي دارد ساختار سازماني، سبك مديريت و استفاده از سيستم هاي كنترلي براي يك سازمان با نوعي از فناوري، با سازماني با گونه اي ديگر از فناوري كه در اختيار دارد متفاوت است.

نتيجه گيري

سخن آخر اين كه با توجه به شرايط مختلف سازمان بايد مدير قابليت هاي مختلف براي شناخت سازمان را داشته باشد با تا بتواند به درستي تصميم گيري كرده و شيوه مديريتي مطلوب را ارائه نمايد. بايد توجه داشته باشيم كه يك طرح اقتضايي خوب موجب تسهيل در مديريت زمان سازمان خواهد شد و سازمان را حتي مي تواند از بحران نجات دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۴۸:۲۵ توسط:صابر خليلي موضوع:

چگونه حافظه تصويري خود را تقويت كنيم

 

در اين مقاله به بيان روش هاي حافظه تصويري مي پردازيم.حافظه تصويري كمك مي كند تا بتوانيم اطلاعات را به سرعت به ذهن بسپاريم و زماني كه به آنها احتياج داريم با سرعت بالايي به خاطر بياوريم.روش صحيح مطالعه همين است كه باعث مي شود تا يك مطالعه ي لذت بخش داشته باشيم.بايد با نحوه ي عملكرد و زبان حافظه بيشتر آشنا شويد.براي اينكه به اين توانمندي برسيم نياز است كه با نحوه كاركرد حافظه ; نحوه كاركرد مغز ; نحوه كدگذاري حافظه (بيشتر كدگذاري از طريق حافظه ي تصويري مدنظر است) و اطلاعات آشنا شويد.

به طور كلي اطلاعات بر اساس سه عنصر در ذهن انسان قرار ميگيرند:

ريتم، تصوير ( حافظه تصويري ) و ارتباط

 

به طور مثال جدول ضرب را به اين دليل خوب ياد گرفتيم كه حالت ريتميك دارد يا تصور كنيد براي به خاطر آوردن كسي با استفاده از تصويري كه از قبل در ذهنمان داريم او را سريع ميشناسيم.در واقع اكثر اطلاعاتي كه در ذهن افراد ثبت مي شود بر اساس تصويري است كه از آن در ذهن دارند.از روش هاي تقويت حافظه مي توانيم براي يادگيري بهتر استفاده كنيم تا حافظه ي ما بسيار قدرتمند شده و به يك فرد استثنايي تبديل شويم.

آموزش تقويت حافظه به روش تصويرسازي

ابزارهاي كمك حافظه اي

 

حافظه تصويري

به ابزارهايي گفته مي شود كه با استفاده از آنها اطلاعات را خيلي راحت تر در ذهن ثبت و نگهداري كند و زماني هم كه لازم باشد به راحتي در دسترس قرار گيرد.سالها پيش يونانيان ابزارهايي را اختراع كردند كه به وسيله آنها اطلاعات راحت تر به ذهن مي سپردند سيستمي كه اين ابزارها در آن قرار داشت سيستم تدابير ياديار  ناميده مي شد.در اين مقاله به شرح اين سيستم مي پردازيم.

اولين و مهمترين نكته اي كه در سيستم حافظه بايد اهميت داده شود بحث تصوير سازي ذهني يا حافظه ي تصويري مي باشد .هر چه قدرت تصوير سازي در ذهنمان بيشتر باشد اطلاعات براي مدت طولاني تري در ذهنمان باقي مي مانند.

 

 قواعدي كه بايد درآموزش حافظه تصويري رعايت كرد:

بزرگ نمايي اجسام

 

تصاويري كه در ذهنتان مي بينيد يا بايد بينهايت بزرگ باشند يا بايد تعداد زيادي را شامل شوند.

تصور جسمي بي ربط

 

 

از تصويري كه در ذهن خود مي سازيد يك استفاده بي ربط انجام دهيد به طور مثال از يك خودكار تصويري بسازيد كه خودكار در حال پرواز كردن است.

 

تصوري طنز آميز

 

سعي كنيد تصويري كه در ذهن خود مي سازيد بسيار خنده دار باشد هر چقدر اين تصوير طنز گونه تر باشد ماندگاري آن در ذهن شما بيشتر است.

 

تصور رنگي

 

 

سعي كنيد تصويري كه مي سازيد رنگي باشد.اگر دقت كرده باشيد صفحه هاي كتاب چون رنگي نيست در حافظه ما نمي ماند ولي وقتي يك قسمتي از آن را با علامت زن رنگي مي كنيم در حافظه ما باقي مي ماند.

 

ارتباط موثر

 

 

اگر بخواهيم دسته اي از كلمات را به خاطر بسپاريم حتما بايد آنها را دوتادوتا وبا يك ارتباط موثر به خاطر بسپاريد.

 

داستان سرايي در ذهن

 

 

تصاوير را بايد در ذهنتان ببينيد نه اينكه با يك داستان سرايي اطلاعات را به ذهنتان بسپاريد.

قاعده كلي : مغز انسان چيزي به نام كلمه نمي شناسد آن چيزي كه مغز مي شناسد تصوير يا مجموعه اي از تصاوير مي باشد.

 

كارهايي كه انجام آن ميتواند به صورت كلي باعث تقويت حافظه و افزايش سرعت يادگيري شما مي شود حافظه هرگز نابود نمي شود. افراد پير و كساني كه به كندي حافظه دچار هستند نيز ميتوانند با پشتكار و شناخت نوع حافظه خويش به بازيافت آن بپردازند.

در ابتدا بهتر است كه به جاي يادداشت كردن نكات مختلف آنها را به ذهن خود بسپاريد و بعد از آن تلاش كنيد كه در مورد اين نكاتي كه در ذهن خود داريد با ديگران بحث كنيد. شايد دوست شما علاقه مند باشد كه شما توضيحاتي در مورد نقاشي هايي كه اخيراَ در يك نمايشگاه ديده ايد به او ارائه كنيد. اينچنين موقعيت هايي بسيار مناسب است تا شما بتوانيد ماهيچه هاي مغز خود را به كار بياندازيد.

احتمالاً براي شما هم جالب خواهد بود وقتي بفهميد كه چگونه اين امكان وجود دارد كه مسيرهاي عصبي جديد در مغز خود ايجاد كنيد. اين كار با انجام مداوم يك كار جديد امكان پذير است. براي شروع لازم است كه كارهايي را كه لازم است انجام دهيد به تعويق نياندازيد. اگر اين عادت در شما وجود دارد بهتر است براي شروع به سراغ انجام كاري برويد كه تمايلي به انجام آن نداريد. قسمتي از اين كار را انجام دهيد.

تشكيل مسير هاي عصبي جديد

 

 

 

انجام قسمتي از اين كار در واقع شما را در مسير تكميل آن كار قرار ميدهد و تشكيل مسير هاي عصبي جديد به تدريج درمغز شما آغاز ميشود. براي مثال اگر به خواندن و به خاطر سپردن اشعار تمايلي نداريد و چندين روز است كه اين كار را به تعويق انداخته ايد بهتر است اقدام به حفظ تنها دو بيت كنيد همين كار شما را در مسير تكميل نهايي اين كار قرار مي دهد و مسير هاي عصبي جديدي را در مغز شما ايجاد مي كند.

مغز شما هم مانند ساير عضلات بدنتان براي قويتر شدن احتياج به تمرين بيشتر دارد پس بهتر است به دنبال يادگيري كار ها و مهارت هاي جديدي باشيد. اگر تا به حال اقدام به يادگيري نواختن يك ساز و يا آموزش يك زبان جديد نكرده ايد شايد وقت ان باشد كه آنها را شروع كرده و با اين كار بزرگترين كمك را به حافظه خود كنيد.

پردازش اطلاعات و عملكرد مغز

 

 

اگر مي خواهيد به پردازش اطلاعات و عملكرد مغز خود كمكي كنيد بهتر است ورزش كردن را فراموش نكنيد چرا كه تنها ۲۰ دقيقه ورزش منظم در طول روز نه تنها باعث سلامت جسمي شما ميشود بلكه ميتواند قدرت پردازش اطلاعات و عملكرد مغز شما را نيز افزايش دهد. علاوه بر اينها ورزش كردن ميتواند روند تشكيل اتصالات عصبي جديد را در مغز شما تسريع كند. تغذيه شما نيز تاثير مستقيمي در انواع حافظه در مغز شما خواهد گذاشت. ماهي،ميوه ها و سبزيجات باعث بهبود عملكرد حافظه شما ميشوند فلاونول و انتي اكسيدان دو ماده اي هستند كه تاثير خيلي زيادي بر روي عملكرد مغز شما خواهند داشت اگر به دنبال ماده غذايي هستيد كه به مقدار بالا حاوي اين مواد باشد ما به شما شكلات تلخ را معرفي ميكنيم.

افراد برونگرا افكار خود را بهتر پردازش مي كنند. پس اگر به دنبال عملكر بهتري در مغز خود در مورد پردازش اطلاعات هستيد به شما پيشنهاد ميشود به دنبال برقراري ارتباطات معني دار در زندگي خود باشيد. هم صحبتي با كساني كه دوستشان داريد مانند خانواده و دوستان ميتواند به شما كمك كند كه پردازش افكار و اطلاعات  در مغز شما بهبود پيدا كند.

نتيجه

زبان مغز زبان تصاويراست نه كلمات؛تصاوير رنگي داروي تقويت حافظه هستند؛پس اگر مي خواهيم چيزي را به خاطر بسپاريم بايد تمركز حواس خود را از روي حفظ كردن داستان برداريم و سعي كنيم تمركز ذهن خود را روي تجسم  تصاوير بگذاريم.هرچقدر اين تصاوير با ايده هاي خلاقانه غيرمنطقي تر خنده دارتر و ملموس تر باشند حفظ و بازيابي آن آسان تر خواهد بود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۲۱:۳۴ توسط:صابر خليلي موضوع:

بهترين راهكارهاي مديريت توليد

مديريت توليد
 

اين مقاله با موضوع مديريت توليد تعاريفي از مديريت توليد ، شرح وظايف مدير توليد و همچنين نقش مديريت توليد در افزايش كسب و كار و رشد و ارتقاي سازمان را شرح مي دهد.به بررسي نقش مديريت توليد در سازمان و ارتباط آن با ساير بخش ها مورد بررسي قرار مي گيرد.

مديريت توليد يعني فرآيند برنامه ريزي ، هدايت ، كنترل و ساماندهي فعاليت هاي درحال انجام در يك شركت جهت توليد منابع ورودي به فرآورده.
مديريت توليد يك فعاليت درون سازماني است كه وظيفه آن پيش بيني، برنامه ريزي، بازاريابي در بخش فروش و خدمات مي باشد. يك مدير توليد بايد در مورد تحليل بازار و ويژگي هاي محصول مسئوليت پذير باشد. كليه فرآيندي كه قرار است در سازمان انجام شود به نوعي با مدير توليد در ارتباط است. اوست كه مسئول نظم داخلي و خارجي سازمان و همچنين مسئول تمامي استراتژي هاي توليد به منظور پايين آوردن هزينه هاي اوليه سازمان مي باشد.

با توجه به اين شرايط مديريت توليد كاري نيست كه به صورت روتين انجام شود بلكه بايد به طور پيوسته درحال تحقيق و بررسي بوده تا بتواند هزينه هاي اوليه را كاهش داده و كيفيت مطلوب تر را عرضه نمايد. همچنين مي بايست پاسخگوي نيازهاي بازار نيز باشد و به سرعت خود را با تغييرات وفق داده تا از بازار رقابتي سازمان جا نمانند.

وظايف مديريت توليد

•    پيش بيني كالا و خدمات

 

پيش بيني

يك مدير توليد مي بايست در ارتباط با نياز بازار قادر باشد پيش بيني هاي لازم را انجام داده و جوابگوي نياز مشتريان باشد. پيش بيني بسيار حائز اهميت است زيرا رشد و بقاي شركت در دراز مدت به پيش بيني هاي دقيق مديريت توليد بستگي دارد. مديريت توليد از طريق انجام روش هاي كيفي پيش بيني ، ميزان فروش محصول، ميزان نياز مشتريان، خواسته مشتريان را به طور دقيق پيش بيني و سپس منابع لازم را براي آنها تخصيص مي دهد.

اين پيش بيني بايد به قدري دقيق صورت گيرد كه حتي اگر نياز بود مدير توليد به توسعه محصول اقدام كرده و بتواند با ايجاد يك خط توليد جديد نياز مشتريان در آينده را نيز پاسخگو باشد. بازار هميشه به طور نرمال به كار خود ادامه نمي دهد مديران توليد بايد از به مديريت ريسك تسلط كافي داشته باشد تا بتواند بحران را پيش بيني كرده و راه حل هاي اساسي براي آن ارائه دهد.

بازارهاي امروزي به سرعت تغيير كرده و نيازهاي افراد به دليل گسترش دانش و اطلاعات و وسايل ارتباطي به ميزان زيادي مشابه يكديگر شده است. با اين شرايط ما ديگر نميتوانيم كالايي را در حد بازار منطقه اي توليد كنيم بلكه بايد نياز قشر انبوهي از انسانها را درنظر بگيريم و در اين شرايط است كه كار مديريت توليد سازمان به چشم آمده و نشان ميدهد كه اين واحد در بازار كسب و كار چقدر ميتواند موفق باشد.

•    برنامه ريزي فرآيند توليد

 

برنامه ريزي

 

از وظايف مديريت توليد نظارت بر فرآيند طراحي و برنامه ريزي توليد مي باشد

فرآيند توليد شامل

o    توليد ايده نو

واحد مديريت توليد بايد بخشي رو براي توليد ايده هاي نو اختصاص دهد تا بتواند با توجه به تغييرات بازار سريعترين عملكرد را داشته باشد و يا اينكه در بازار رقابتي به عنوان پيشگام حركت كند

o    امكان پذيري

بررسي امكان پذيري ايده ها و همچنين استراتژي هاي سازمان از جمله ديگر وظايف مديريت توليد مي باشد. زيرا اگر قرار باشد امكان پذيري صورت نگيرد احتمال شكست به ميزان بسيار زيادي بالا ميرود.

o    طراحي فرآيند توليد

واحد مديريت توليد بايد بتوند تا ميتواند فرآيند توليد را كاهش داده و با اينكار مي تواند حتي هزينه هاي توليد را پايين بياورد. هرچه پيچيدگي توليد كاهش يابد زمان توليد نيز افزايش خواهد يافت و به اين شكل ميتوان در مدت زمان كمتري به تعداد بيشتري كالا و به سودآوري بيشتري دست پيدا كنيم.

o    طراحي كالا

توليد كالايي كه مطابق با ميل و نياز مشتري باشد براي بدست آوردن بازار بسيار حائز اهميت است. سازمان بايد بتواند كالايي را توليد كند كه خواسته هاي مشتريان را برطرف كند. از طرفي كالا بايد به گونه اي باشد كه استفاده از آن از پيچيدگي بالايي برخوردار نباشد و مخاطب را سردرگم نكند. كالا بايد طوري طراحي شود كه مخاطب بتواند به راحتي با آن ارتباط برقرار كرده و به بهترين شكل ممكن از آن استفاده كند.

o    تخصيص منابع

بايد با توجه به حجم توليدي كه در سازمان انجام ميشود. به هر بخش منابع آن تخصيص داده شود. تخصيص منابع يكي از مهمترين عوامل مي باشد، تا بتوانيم با توجه به منابع موجود مخصوصا در شرايط بحراني حداكثر سودآوري و توليد را داشته باشيم

o    مرحله بازاريابي محصول

بخش اعظم اين كار مربوط به وظايف مديريت بازاريابي و فروش مي باشد. كه مديريت توليد به عنوان همكار با اين واحد همكاري مي كند.

•    انتخاب روش مناسب

 

انتخاب روش

 

انتخاب روش مناسب توليد از تصميمات استراتژيك مديريت توليد مي باشد كه مي تواند شامل موارد زير باشد .

•    توليد پيوسته

در اين روش واحد توليدي براساس نوع محصول خود سازماندهي مي شوند. در اين توليد محصولات به صورت پيوسته و خطي توليد و به مشتريان ارائه مي شود

•    توليد فرآيندي

كه واحدهاي توليدي بر اساس نوع فرآيند ساماندهي مي شوند. يعني تمام واحدهايي كه عمليات فناورانه آنها مشابه است در يك جا جمع شده و يك واحد توليدي را تشكيل مي دهند

•    توليد گروهي

كه از تركيب توليد پيوسته و توليد فرآيندي تشكيل شده است. در اين روش هزينه تغيير ماشين آلات را نداريم ، سرعت كار افزايش يافته ، اما هزينه اوليه نيز افزايش مي يابد

•    توليد پروژه اي

كه در اين روش بر اساس سفارش خط توليد شروع به توليد يك محصول خاص مي كند. اين روش در سطح بزرگ انجام شده و ما اطلاعاتي از نياز مشتريان نداريم و كليه كارهاي توليد محصول پس از سفارش صورت مي پذيرد .مديريت توليد براي بهبود خدمات رساني و اطلاع از وضعيت بازار و مشتريان و پيش بيني آينده محصول و بازار مي توانند از سيستم مديريت ارتباط با مشتري (CRM) بهره برند.

در مقاله سيستم مديريت ارتباط با مشتري به آن اشاره شده است.

 

مديريت توليد
ارتباط مديريت توليد با ساير بخش ها

•    واحد تداركات

تداركات

واحد تداركات بايد كليه منابع موجود را در اختيار واحد توليد قرار دهد بنابراين مديريت توليد بايد به طور پيوسته گزارشات توليد خود را در اختيار واحد تداركات قرار دهد تا منابع لازم براي آن تخصيص داده شود

•    واحد اداري و كارگزيني

 

كارگزيني

واحد كارگزيني جهت تامين نيروي انساني واحدهاي سازمان از جمله واحد توليدي فعاليت دارد. به همين منظور ارتباط مديريت توليد و واحد كارگزيني جهت تامين نيروي انساني الزامي مي باشد

•    واحد مالي

 

واحد مالي

كه به برنامه ريزي مالي سازمان و هزينه هاي سازمان را مورد بررسي قرار مي دهد. مديريت توليد همواره براي بررسي و درخواست منابع مالي جهت توليد كالا و ارائه خدمات به مشتريان بايد با اين واحد در ارتباط باشد

•    واحد فروش

 

واحد فروش

ارتباط مستقيم مديريت توليد با واحد فروش منجر به آن خواهد شد كه نياز مشتريان به سرعت تشخيص داده شود و كالاي مورد نياز آنان در سريعترين شكل ممكن به مرحله توليد برسد. با اين كار سازمان سهم بيشتري از بازار را در اختيار خواهد گرفت

نتيجه گيري

مديريت توليد در يك سازمان نقش قلب سازمان را ايفا مي كند. واحد توليد مي بايست با ارتباط موثر خود با واحدهاي ديگر و برنامه ريزي هاي دقيق خود جهت توليد محصول، كالاي خود را به موقع به بازار تزريق كند و با اين كار براي سازمان سود و ارزش بيافريند.
مديريت توليد مي بايست به طور دوره اي گزارشات دقيق را در اختيار مديريت سازمان قرار دهد .مديريت سازمان با توجه به اهداف سازمان و برنامه هاي زمانبندي شده دستورات لازم را اتخاذ نمايند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۳۴:۲۴ توسط:صابر خليلي موضوع:

ايده هاي ناب كسب و كار


۱۰ مورد از ايده هاي ناب

ايده هاي ناب :در اين مطلب سعي كرديم  ۱۰ مورد از ايده هاي ناب را توسط يكي از اعضاي خلاق تيم آموزشي ماهان تيموري آماده و دراختيار شما دوست عزيزقرار دهيم.

اميدوارم با استفاده از مجموعه مقالات ايده هاي كسب و كار  بتوانيم به راه اندازي بيزينس شما كمك كنيم.
در ادامه با ۱۰ مورد از ايده هاي ناب همراه شما هستيم .

 

۱ دستگاه قصه گو

 

دستگاه قصه گو

 

اين دستگاه يك پكيج كامل مي باشد و مي تواند درون خود پكيج يك يا دو اسپيكر داشته باشد; يك صفحه ديجيتال دارد كه در زير آن شماره هايي وجود دارد; دراين دستگاه انواع مختلف داستان و قصه براي كودكان در هارد آن قرار دارد و با زدن شماره قصه شروع به پخش ميكند.

اين دستگاه قابليت ضبط صدا را نيز دارد كه پدر و مادر ميتوانند صداي قصه خواندن خود را ضبط و در مواقع لازم ، براي بچه ها پخش كنند.

اين دستگاه قابليت بلوتوث و همچنين انتقال داده بوسيله كابل را نيز دارد.

هر قصه اسم و شماره اي دارد.

 

۲ گل مصنوعي اليافي عطري

 

گل مصنوعي

 

اين گل ها از اليافي مخصوص مي باشد كه وقتي عطر به آن آغشته مي شود تا مدتي عطر آن را همانند يه گل واقعي پخش مي كند.

اين گل مناسب براي هديه مي باشد.

داراي يك بسته بندي بسيار شيك مي باشد و مي تواند بصورت بسته بندي هاي چند تايي عرضه شود; هم بصورت خام (بدون آغشته به عطر) و هم بصورت معطر در اختيار مصرف كننده قرار مي گيرد.

 

۳ مركز دوخت كفش هاي ويژه

كفش

 

سومين مورد از ايده هاي ناب مركزي است براي توليد كفش . در اين مركز ، كفش هايي خاص ; برطبق سايز واقعي پا و با طرح و رنگ دلخواه بر اساس نظر مشتري دوخته مي شود. بنابراين با توجه به سليقه هاي مختلف افراد هر شخصي كفش خاص خود را خواهد داشت.

۴ مگنت تصويردار

 

مگنت تصويري

 

مگنت به اشياي فانتزي گفته مي شود كه بر روي درب يخچال گذاشته مي شود; در اين طرح هر كس عكس خود يا هر عكس دلخواه خود را مي تواند بصورت مگنت درآورد و بر روي يخچال خود بزند.

در اين طرح فرد به سايت مراجعه كرده و عكس دلخواه خودر ا آپلود كرده و سپس اندازه و شكل قاب را نيز انتخاب كرده و پس از پرداخت مبلغ بصورت آنلاين ; خريد را كامل مي كند.در صورت امكان اين كار مي تواند جلوي چشمان مشتري انجام شود.

 

۵ سايت فروش ميوه هاي خاص

 

ميوه خاص

 

تا اونجايي كه اطلاع داريد ۲ مركز در تهران وجود دارد كه ميوه هاي خاص را بفروش مي رسانند. ۱٫ خيابان شهرستاني۲٫ مركز تره باري در خيابان كريم خان اين سايت ، فروش ميوه هايي را دارا مي باشد كه در ايران براي كاشت آن اقدامي نشده است. با توجه به وجود همه نوع آب و هوا و رطوبت و خاك مختلف در ايران ; هر نوع ميوه اي مي تواند رشد كند. از جمله: فروت استار ، فوجي آ ،ميوه كاكتوس ، بلوبري ، آرتيشو و …

 

۶ دريچه كولر

 

كنال كولر

 

دريچه اي مخصوص براي خروجي هواي كولر براي جلوگيري از ورود گرد و خاك ;در فصولي كه كولر استفاده نمي شود. اين دريچه يا پوشش در اندازه هاي مختلف مطابق با اندازه چهارچوب مي باشد يا قابليت انعطاف پذيري دارد.

 

۷ پشت بخاري

 

پشت بخاري

 

پوششي براي پشت بخاري تا از خراب شدن ديوار پشت آن جلوگيري كند; هميشه بعد از مدتي استفاده از بخاري ، ديوار پشت آن بدليل گرما خراب  و رنگ آن عوض مي شود; اين پوشش مي تواند پايه هم داشته باشد و بصورت دكوري كوچك داشته باشد. با توجه به رنگ ديوار مي تواند رنگ هاي مختلفي هم داشته باشد.

 

۸ تور اهل قبور

 

قبور

 

اين تور مخصوص پنج شنبه و جمعه ها مي باشد; بسته به تعداد نفرات يك ميني بوس يا اتوبوس وجود دارد كه بنا به درخواست بازمانده ها به قطعه هاي مختلف بهشت زهرا سر مي زند و به هر كجايي كه در نظر باشد مي رود.

۹ بيمه ويژه

 

بيمه

 

همانطور كه از اسم آن پيداست اين بيمه در زمينه موارد ويژه و خاص كار مي كند.

از جمله:
تضمين پروژه هاي سرمايه گذاري خارجي و داخلي ; بيمه اعضاي خاصي از بدن ، حنجره ، اعضاي داخلي و كلا هر مورد خاص…

 

۱۰ پمپ بنزين شخصي

 

پمپ بنزين شخصي

 

يك دستگاه پمپ بنزين شخصي در داخل حيات يا باغ يك خانه يا مجتمع كه هر شخص هر موقع كه بخواهد بتواند از آن استفاده كند.از آنجايي كه اين طرح براي استفاده كننده هزينه زيادي دارد استفاده كننده آن فقط قشر پولدار مي باشد واين كار جنبه لوكس دارد.مساحت خانه بايد از حدي بيشتر باشد.

اين ده ايده تنها شروعي براي ايده پردازي در ذهن بوده است. تمامي ما انسانها ميتونيم با مشاهده جهان اطراف خود ايده هايي رو مطرح كنيم تا انجام كارها ساده تر صورت پذيرد و از همين طريق به سمت پولدار شدن قدم برداريم. سعي كنيد كاري كنيد كه انجام امور براي شما آسان شود. با اينكار ميتونيد به سمت كارآفريني خود گام برداشته و به موفقيت هايي كه در ذهن داريد برسيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۲۵:۲۸ توسط:صابر خليلي موضوع:

چگونه زمان را مديريت كنيم

ده تكنيك مديريت زمان

مديريت زمان مجموعه اي از مهارت هاست كه شما را در استفاده از زمان كمك مي كند. احتمالا روشن ترين دليل عدم استفاده از مديرت زمان اين است كه مردم نمي دانند زمان چيست، دليل دوم سستي و تنبلي است، بعضي ها فاقد هدف و انگيزه هستند.
اين مقاله با ارائه نكات و همچنين چند تكنيك در غالب مديرت زمان به شما كمك مي كند تا بتوانيد درجهت تبديل شدن به يك مدير موفق گام برداريد. استفاده از زمان ضرورتي اجتناب ناپذير براي موفقيت است.

در بحث مديريت نيز بايد يادآور شويم كه مديريت زمان بسيار حائز اهميت است زيرا اگر ما نتوانيم زمان را در اختيار داشته باشيم كسب و كار ما با مشكل جدي مواجه خواهد شد. راه هاي مختلفي براي درك ما از زمان وجود دارد.

تكنيك هاي مديريت زمان

 

۱    توانايي گفتن “نه”

توجه داشته باشيد هرگاه زمان كافي براي انجام كاري را داشتيد، آن را قبول كنيد، چرا كه ممكن است نتوانيد آن كار را به موقع انجام دهيد. توانايي نه گفتن كه خيلي از ما از ان عاجز هستيم بزرگترين دزد زمان ما مي باشد. بارها براتون پيش اومده كه كاراي خيلي مهمي داشتيد و وقتي يكي ديگه ازتون كاري رو ميخواد كه انجام بدين به دليل اينكه نميتونيد نه بگيد، مجبور ميشيد اينكارو انجام بدين و چه بسا كه اون كار خيلي وقت گير باشه و شما از تمامي كاراتون ميمونيد و در آخر با خودتون ميگيد كه اي كاش اين كار رو قبول نميكردم.

نه گفتن به نظر خيلي مشكل مياد ولي وقتي كه توانايي گفتن آن را داشته باشيد در پايين چند تكنيك ساده رو براي شما ميارم تا بتونيد به راحتي به درخواستهاي رد شدني نه بگيد

چند تكنيك براي نه گفتن

نه گفتن

اول از همه قبل از اينكه بخواين درخواستي رو قبول يا رد كنيد زماني رو واسه بررسي پيشنهادي كه به شما ميشه اختصاص بديد. نگاهي به تقويم كاري خودتون بندازيد و بررسي كنيد و مطمئن شويد كه اين تصميم چقدر براي شما سود و ضرر دارد. ميتونيد بررسي كنيد آيا ميتونيد درقبال كاري كه قرار است انجام بديد ميتونيد از طرف مقابلتون بخواين كه اونم براي شما كاري رو انجام بده و آيا اون شخص براي شما وقت خواهد گذاشت يا خير.

دوم اينكه شما هر تصميمي كه قرار است بگيريد به اين موضوع توجه كنيد كه شما نميتونيد دل همه رو بدست بياريد و همه رو از خودتون راضي نگه داريد. همه ما رونالدو بازيكن رئال مادريد رو ميشناسيم. داشتم مقاله اي در مورد اين بازيكن ميخوندم كه رونالدو از اين موضوع شاكي بود كه بسياري از طرفداران مادريد مدام از وي انتقاد ميكنند. رونالدو در اين سالهايي كه براي رئال بازي كرده تمامي ركوردها رو شكسته و تمامي افتخارات رو براي مادريد بدست آورده ولي حتي اين بازيكن نيز نتونسته همه رو از خودش راضي نگه داره . پس شما هم زياد نگران اين موضوع نباشيد.

موثرترين نوع نه گفتن

اگر نميتوانستيد درخواست طرف مقابل را قبول كنيد با ايجاد حس مثبت در فرد درخواست وي را رد كنيد. به طرف مقابل خود اين اطمينان رو بدهيد كه ميخواهيد كار وي را انجام دهيد ولي به دلايلي كه داريد نميتونيد اينكارو قبول كنيد. و مطمئن شويد كه فرد از شما رضايت كافي دارد. شما حتي ميتونيد براي اينكار گزينه هاي جايگزين رو پيشنهاد كنيد، اگر واقعا قصد كمك به طرف مقابل رو داريد پيشنهادي به او دهيد كه وي را خوشحال كند.

مثلا به شما ميگه كه بيا امشب بريم شام ولي شما فردا امتحان داريد و اگه به اين فرد جواب منفي بديد از شما ناراحت ميشه . شمابه اين فرد يادآوري كنيد كه خيلي علاقه داريد كه باهم شام بخوريد ولي فردا امتحان داريد و به جاي آن فرداشب براي شام خواهيد رفت.

۲    روي يك كار متمركز شويد

تمركز كردن
يك مكان مناسب براي انجام كار مورد نظرتان انتخاب كرده و تمامي مواردي كه باعث حواسپرتي شما مي شود را از خود دور سازيد. اين تكنيك كه در بخش پومودورو توضيح داده ميشود. بيشتر به اين ضرب المثل اشاره ميكنه كه چندتا هندوانه رو با يك دست نميتوان گرفت. خيلي از ما وقتي درگير كاري ميشويم دوست داريم كارهاي ديگر رو هم كنار آن انجام بديم و تمركز خودمون رو روي كارهاي مختلف ميذاريم و در آخر هيچيك از كارها رو نميتونيم به درستي انجام بديم.

يادم مياد كه قرار بود بسته هاي پستي رو واسه مشتريان ارسال كنيم و چون ديديم كارا داره به كندي پيش ميره به هركسي چندتا وظيفه داديم، و چند نفر كار مشابه رو انجام ميدادن ولي از اونجاكه تمركزشون رو از دست داده بودن در آخر يا چندتا بسته ارسال نشد، يا چندبار ارسال شد و در انتها مجبور شديم دوباره برگرديم و ليست رو مرور كنيم ، به افراد زنگ بزنيم و خيلي زمان خودمون رو از دست داديم

براي اينكه بدونيم چگونه زمان را مديريت كنيم بايد خوب فكر كنيم و نقاط مثبت و منفي كارمون رو به درستي بسنجيم با اينكار در جهت بدست آوردن مهارت مديريت زمان قدم برداشته ايم.

۳    كار خود را به تاخير نياندازيد

تاخير انداختن
كلا براي ما به يك عادت تبديل شده كه كارامون رو به تاخير بندازيم. يكم به خودتون نگاه كنيد. ميخواين ورزش رو شروع كنيد ميگيد از شنبه ميرم، ميخواين بريد كلاس زبان ميگيد بذار سر ماه بشه ، ميخواين بريد تفريح ميگيد حالا بذار هفته بعد. مدام و مدام كارهامون رو به تاخير ميندازيم. اگر به موقع كاري را شروع كنيد قادر خواهيد بود آن را تا پايان مديريت كنيد. به خاطر داشته باشيد انجام هيچ كاري مشكل نيست، اگر و تنها اگر مصمم به انجام آن باشيد.

از اينجا شروع كنيد. هروقت تصميم گرفتيد كاري رو انجام بديد همون موقع براي اون كار رفتار كنيد. يه رفتار كوچيك هم كافيه. چون وقتي شخص تصميم ميگيره كاري رو انجام بده تو همون لحظه انرژي و انگيزه بالايي واسه انجام دادنش داره و اگه اونو به تاخير بندازه كلا فراموشش ميكنه و اين تنبلي مانع از انجام دادنش ميشه . مثلا اگه ميخواين كتابي رو بخونيد همون موقع پاشيد و چند صفحه اي از اون رو ورق بزنيد يا اگه ميخواين كلاس زبان ثبت نام كنيد همون موقع به چندتا آموزشگاه زنگ بزنيد. خلاصه رفتاري رو از خودتون نشون بديد كه هم انگيزه شما رو بالا ببره و هم شما رو به انجام اون كار متعهد كنه.

۴    حذف جزئيات

حذف جزئيات
اكثر ما دچار وسواس شده و به جزئيات زياد اهميت مي دهيم. درواقع اين همون كمالگراييه. بعضي از افراد وقتي ميخوان كاري رو انجام بدن حتما ميخوان تو انجام اون كار به خودشون نمره بيست بدن و به نوزده و نيم و نوزده قانع نميشن. البته اين در بعضي موارد خوبه ولي در اكثر موارد موجب ميشه ما زمان رو از دست بديم. مثلا قراره كاري رو انجام بدن كه انجام دادنش كلا ۲۰ تا ۳۰ دقيقه زمان ميبره ولي اينقدر درگير جزئيات ميشن كه اين كار روزها زمان ميبره و مهمترين كارهاي خودشون رو از دست ميدن و يا زمان لازم براي انجام دادنش ندارن.

بهترين روش اين است كه نگاهي به گذشته خود انداخته، از آن درس گرفته و سعي كنيد به آينده كاري كه قرار است انجام دهيد فكر خود را معطوف كنيد، تا بتوانيد به هدف خود برسيد.

۵    براي هركار زماني مشخص درنظر بگيريد

اختصاص زمان
مهمترين بخش تكنيك پومودورو براي مديريت زمان همين بخشه كه ما براي هركاري بايد زماني مشخص در نظر بگيريم و سعي كنيم كار مدنظر رو تو همون زمان مشخص شده انجام بديم. وقتي براي كارهامون محدوديت زماني ايجاد ميكنيم متعهد ميشم كه حتما اون رو در زمان تعيين شده به پايان برسونيم و همين امر باعث ميشه ما زمان خودمون رو از دست نديم.

محدوديت زماني باعث تمركز بيشتر شما در انجام كارها خواهد شد. اگر نتوانستيد كاري را در زمان مشخص انجام دهيد بازگرديد و با دقت و تمركز بيشتر سعي كنيد آنرا به پايان برسانيد.

۶    استراحت مابين كارها

استراحت كردن
هنگامي كه كارها را به دنبال هم انجام مي دهيد نمي توانيد درك درستي از آنچه كه انجام مي دهيد داشته باشيد. در حين انجام كارهايتان سعي كنيد زماني را براي آرامش و استراحت درنظر بگيريد تا مغزتان بتواند نفسي تازه كند.بدن انسان همچون يك ماشين ميمونه كه وقتي زياد كار ميكنه نياز به استراحت و خنك شدن داريد.

كتاب مديريت زمان، مديريت زمان و برنامه ريزي، مديريت وقت، مقاله مديريت زمان، تعريف مديريت زمان، روش هاي مديريت زمان، روشهاي مديريت زمان، مقاله در مورد مديريت زمان، كتاب صوتي مديريت زمان، راه هاي مديريت زمان، تحقيق در مورد مديريت زمان، اصول مديريت زمان

اگه شمابخواين از بدنتون زياد كار بكشيد به اصطلاح آب روغن غاطي ميكنه و ديگه انگيزه لازم و انرژي لازم براي انجام ادامه كارها رو نخواهيد داشت. بايد بين كارهاتون حتما زماني رو براي تفريح و استراحت اختصاص بديد. خودتون رو از اون فضاي كاري دور كنيد و ذهنتون رو از اون فضاي كاري كلا خارج كنيد به موضوعات كاري فكر نكنيد. اين كار باعث ريكاوري ذهن شما خواهد شد و باعث ميشه كار بعدي رو با همان انگيزه و انرژي اوليه انجام بدين.

۷    ورزش كنيد

ورزش كردن
طبق تحقيقات انجام شده بين سالم زندگي كردن و بازدهي كارها رابطه مستقيمي وجود دارد. به ياد داشته باشيد خواب كافي، ورزش كردن و غذاي سالم انرژي شما را در حد مطلوبي نگه مي دارد. با ورزش كردن خستگي و كسالت از بدن شما رفع ميشه و انرژيتون دوباره برميگرده. تغذيه سالم رو نيز فراموش نكنيد براي اينكه بتونيد به خوبي مديريت زمان داشته باشيد بايد سوخت اينكار رو تهيه كنيد و اين سوخت با ورزش كردن و استراحت كافي تامين ميشه.

۸   گروه بندي وظايف

فرض كنيد وظايف مختلفي به شما محول شده است. بجاي آنكه به صورت حدسي آنها را دسته بندي كنيد، كارهايي را كه شبيه به هم هستند را كنار هم بگذاريد. كارهاي گوناگون فضاي فكري مختلفي را مي طلبد. اين كار باعث مي شود ذهن شما روي كار مشخصي درگير باشد و خط فكري شما حفظ مي شود.

اگه ميخوايم مديريت زمان داشته باشيم بايد و كاري رو فراموش نكنيم و يا بتونيم به درستي همه كارهامون رو انجام بديم بهتره كه كارهاي مشابه رو كنار هم دسته بندي كنيم. اين باعث ميشه كه كارها رو به دنبال هم انجام دهيم. با اين روش ما ميفهميم كه اين گروه از كارها رو انجام داده ايم و تمام شده و حالا بايد سراغ دسته ديگري بريم و همچنين از طرفي ميتونيم دقيقا بدونيم كه چه كارهايي انجام شده و چه كارهايي انجام نشده است.

 

۹    نظم و ترتيب

داشتن نظم و ترتيب موجب صرفه جويي در وقت و هزينه مي شود. يك سيستم بايگاني براي پرونده ها فراهم كنيد و مطمئن باشيد همه چيز درجايي ذخيره خواهد شد.

كامپيوتر خونتون رو در نظر بگيريد، شما مطالب زيادي رو فقط داخلش كپي ميكنيد و حجم زيادي از اطلاعات رو وارد اون ميكنيد. حال بعد گذشت يه مدت شما ميخواين اين مطالب رو پيدا كنيد. مطمئنا اينجا فراموش كرديد كه چه مطلبي رو كجا ريختيد و الان به مشكل خورديد و نميتونيد اون مطلب رو پيدا كنيد و همين امر باعث ميشه زمان زيادي رو از دست بديد و به دنبال مطلبتون سرچ كنيد. بعد از گذشت چند ساعت يا اصلا مطلب رو پيدا نميكنيد و يا وقتي بهش ميرسيد اينقدر خسته شديد كه ديگه ميلي به اون نداريد. دقيقا كارهاي ماهم مثل همين ميمونه.

اگه شما بخواين به صورت قديمي و همونطور به طور نامنظم كارهاتون رو انجام بدين مدام بايد زمانتون رو بذاريد تا به ياد بيارين كه چه كارهايي رو انجام داديد و چه كارهايي هنوز مونده و وقتي آخر شب كه ميخواين به رختخواب بريد تا آسوده بخوابيد استرس تموم وجودتونو ميگيره و با كف دست به پيشونيتون ميكوبيد و ميگيد ااااا ديدي يادم رفت اينكارو انجام بدم

۱۰    نوشتن

نوشتن
نوشتن را به يكي از عادت هاي منظم خود تبديل كنيد. شايد نوشتن هزاران كلمه در يك هفته دشوار به نظر برسد، اما اگر آن را به يك عادت تبديل كنيد امري شدني است. نوشتن باعث ميشه ذهن شما از درگيري خارج بشه و بتونيد مدام ايده پردازي كنيد و يا اينكه روشهاي مختلف به ذهن شما خطور ميكنه. وقتي شما ذهن خودتون رو با نوشتن خالي ميكنيد، اينكار در روند يادگيري شما نيز خيلي زياد تاثير گذاره . چونكه شما يكبار ديگر مطلبي رو كه ميدانيد دوباره از طريق نوشتن ميبينيد و اين باعث ميشه كه اون مطلب هيچگاه فراموش نشه. اين يكي از مهمترين تكنيك هاي مديريت زمان مي باشد.

حتما براي شما پيش اومده كه مطلبي رو چندين بار ميخونيد ولي اونو به خاطر نمياريد. شايد مجبور باشيد واسه اينكار چندين بار يك كتاب رو مطالعه كنيد و يا اينكه يهو يه مطلبي به ذهنتون ميرسه ولي نميدونيد كه بايد كجاي يك كتاب رو مطالعه كنيد تا به مطلبتون برسه و زمان زيادي رو از دست ميديد. اينجاس كه نوشتن تاثير فوق العاده خودشو به شما نشون ميده.

عادت نوشتن را حفظ كنيد تا همواره ذهنتان درگير نوشتن باشد و به راحتي بتوانيد زمان را مديريت كنيد

من خودم واسه اينكه بخوام مطلبي رو فقط يكبار بخونم و به خوبي اونو به حافظه بسپرم، هنگامي كه كتابي رو مطالعه ميكنم از هر فصلش نكته برداري ميكنم. اين باعث ميشه كه علاوه بر خوندن اون متن من يكبار ديگه اونو با چشمام ميبينم و يكبار ديگه در ذهنم تكرار ميشه و اين تكرار هاي مكرر مانع فراموشي بنده ميشه و همچنين اگه روزي بخوام دوباره به اون مطلب مراجعه كنم ديگه نياز نيست كل كتاب رو ورق بزنم ، بلكه فقط نكته برداري هاي خود را نگاه كرده و به مطلب مورد نظر دست پيدا ميكنم.

حالا بازهم ميپرسيد كه چگونه زمان خود را مديريت كنيم  ؟؟؟  فقط كافيست كه به نكات بالا به خوبي عمل كنيد تا ببيند چگونه قدرت زمان را در اختيار داريد و به همه كارهاي خود رسيده و روز را به زيبايي به شب تبديل ميكنيد.

 

چالش هاي مديريت زمان
سه تكنيك مديريت زمان

۱    تكنيكGTD

 

شايد بتوان گفت GTD مشهورترين تكنيك مديريت زمان در دنيا باشد.

ايده اصلي اين تكنيك آن است كه شخص ابتدا بايد كارها را از ذهن خود خارج كند و روي كاغذ بياورد با اين كار ذهن تنها روي كارهاي نوشته شده تمركز خواهد كرد و از يادآوري اينكه چه كاري بايد انجام دهد رها مي شود.

۲    تكنيك Pomodoro

پومودورو

اين تكنيك يك روش ايتاليايي است كه ياد گرفتن آن چندان زمان زيادي نمي بره.

در اين روش شما با استفاده از يك تايمر انجام كارها را به محدوده هاي ۲۵ دقيقه اي تقسيم كرده و بين هر ۲۵ دقيقه ۳ تا ۵ دقيقه زمان استراحت قرار دارد و سپس كار بعدي شروع مي شود. اين كار تا سه بار انجام ميشه و سپس ۱۵ دقيقه استراحت ميكنيم.

پارامتر اين كار به نظر خيلي سادس ولي وقتي كه من خودم شروع به انجام دادنش كردم ديدم كه اصلا امكان پذير نيست. من خودم روز اول و دوم و سوم خيلي خوب با جديدت انجام دادم ولي ديدم كه خيلي خسته ميشم و روزهاي بعدي ميلي به انجام دادنش ندارم. با خودم فكر كردم كه كجاي كار ميتونه مشكل داشته باشه. منكه دارم كارارو درست انجام ميدم.

گرفتم از حجم كاريم كم كردم تعداد كاراي كمتري رو در روز درنظر ميگرفتم و انجام ميدادم، خب بازم چند روزي اوضاع به خوبي پيش ميرفت ولي تبديل شده بودم به ماشيني كه داره كاراشو پشت سرهم انجام ميده. خب به نظرتون مشكل كار كجا بود.و ديگه اصلانميشد اسمشو مديريت زمان گذاشت.؟؟ اين سوال توو ذهنم ايجاد شد كه برم آموزش هاي برنامه ريزي روزايه رو بببينم. اينبار متعهد شم كه كاري رو كه مخيوام انجام بدم.

اما با پومودورو چگونه وقت خود را مديريت كنم

من خودم تموم ده فرآيندي كه در بالا بهش اشاره شده رو طي كردم اونا رو يكي يكي از فرآيند كاريم حذف كردم، تمركز كردم، نه  گفتم ، به كارام نظم دادم و گروه بندي كردم همه كارارو انجام دادم ولي بازم هنوز يه جاي كار ميلنگيد. هركاري رو ۲۵ دقيقه زمان بهش اختصاص ميدادم تموم ميشد كمي استراحت و نوبت كار بعدي شروع ميشد. ولي اين كافي نبود.

عزيزان چيزي كه ميخوام بهتون بگم حاصل تجربه بنده است پس خوب بهش دقت كنيد. بعد از چند ماه من مشكل كار خودم رو پيدا كردم. من در طول روز كارامو خيلي خوب انجام ميدادم. به همشون ميرسيدم ولي هرروز داشتم افسرده تر ميشدم. بي انگيزه تر ميشدم. واقعا مشكل كار كجا بود. مشكل كار من توو علاقه منديام بود.

علاقه مندي ها مهمترين عنصر براي انجام برنامه مديريت زمان

چيزيكه خيلي مهمه و شما بايد حتما بهش اهميت بدين، علاقه مندياي شماست. شما بايد كارايي رو انجام بدين كه بيشترين علاقه رو به اونا دارين. من تمام برنامه روزمو يادداشت ميكردم ولي به اين موضوع توجه نميكردم كه من واقعا چه كاري رو علاقه دارم زودتر انجام بشه . همين باعث ميشد من كارهايي كه خيلي برام كسل كننده بود رو زماني كه خيلي انرژي دارم انجام بدم و كارهاي مورد علاقم رو زماني كه تمام انرژي من گرفته شده بخوام انجام بدم. واسه همين ديگه پايان روز اون ميل و رغبت و اشتياق لازم رو نداشتم.

واسه همين برنامه كاريم رو بر اساس كارهايي چيدم كه هم از اهميت بالاتري برخوردار بودن و هم خودم واسه انجام دادنش علاقه زيادي داشتم. اين باعث شد كه من وقتي اون كارها رو به پايان ميرسوندم ، بي نهايت انرژي داشتم كه برم كارهاي بعدي رو انجام بدم و انگيزه و انرژي لازم رو بدست بيارم

۳    تكنيك تمركز فرانكلين كاوي

مبناي اين روش اولويت بندي كارها مي باشد.

كارها را براساس سرعت انجام در يك ماتريس طبقه بندي مي كنيم.

با مشخص كردن كارهاي كم اهميت تر بيشتر بر روي كار هايي تمركز كنيم كه ارزش بالاتري دارد.

در مقاله بالا ياد گرفتيم كه چگونه مديريت وقت و زمان داشته باشيم و اينكه چطور با استفاده از تكنيكهاي مديريت زمان بتونيم زمان خودمون رو مديريت كنيم.  همه انسان ها دغدغه اين را دارند كه زمان كافي براي رسيدن به امور مختلف را ندارند و هميشه از اينكه كارهاي آنان به فردا واگذار مي شود، ناراضي هستند. اين افراد بايد با مطالعه اين تكنيكها و بدست آودرن مهارت هاي مديريت زمان مي توانند ، براي امور خود به طور دقيق برنامه ريزي كرده تا بتوانند به بهترين نحو ممكن انجام كارها را محقق كنند.

     چنانچه موفق به اتمام اين مقاله در مدت زمان تخميني نشده ايد به سايت تست تند خواني مراجعه نماييد

 

خواهشمنديم با ديدگاه سازنده ي خود ما را در ارائه هر چه بهتر مقالات ياري نماييد

تيم آموزشي ماهان تيموري

نويسنده: ماهان تيموري – صابر خليلي

ارائه دهنده آموزش هاي كسب و كار ، كارآفريني ، آموزش مديريت سايت، فن بيان

برچسب ها:    


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۵۷:۵۹ توسط:صابر خليلي موضوع:

اعتماد به نفس سكوي پرتاب به سوي موفقيت

اعتماد به نفس لازمه ي موفقيت


ما بايد بدونيم كه اعتماد به نفس چيست و چطور افزايش پيدا مي كنه. مشكل اصلي افراد اينه كه نمي دونن بايد چكار كنن. ما مي تونيم با اعتماد به نفسزندگي خانواده، فرزندان، دوستان و حتي اطرافيان خودمون رو تغيير بديم.


به طور كلي تمام دانشمندان جهان در اكثر كتاب ها اعتماد به نفس رو به ۳ دسته كلي تقسيم كرده اند.

اعتماد به نفس رفتاري
اعتماد به نفس احساسي 
اعتماد به نفس  معنوي


دسته جديدي كه من دارم روي آن كار مي كنم اعتماد به نفس مالي مي باشد. بنابراين اعتماد به نفس از ۴ دسته تشكيل شده است. اعتماد به نفس به افراد يا داده شده و يا گرفته شده است. در كشور ما بيشتر اعتماد به نفس رو از افراد گرفته اند. مثلا در كودكي رفتارهايي كه با ما شده است. ما وارد يك پارك ميشيم و نوجوانان ۱۵ تا ۲۰ ساله رو مي بينيم، وقتي صداشون مي زنيم شروع مي كنن به فرار كردن و ميبينيم كه همراهشون، گل بوده، ماري جوانا بوده و…. اينا واسه چيه ؟؟؟ بخاطر اينه كه اين افراد از كمبود اعتماد به نفس به سمت اعتياد روي آورده اند، چرا؟؟؟ چون خانوادشون به آنها اعتماد به نفس نداده است.

 

شما در دوره ي نوابغ ثروت ساز به صورت عملي ياد مي گيريد كه چطور اعتماد به نفس  خود را افزايش دهيد و بتوانيد به موفقيت هاي چشمگيري دست پيدا كنيد

 

اعتماد به نفس

 

براي دريافت دوره رايگان نوابغ ثروت ساز نام و ايميل خود را در كادر پايين وارد كنيد.

فن بيان

 


برچسب: اعتماد به نفس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۰۱:۱۶ توسط:صابر خليلي موضوع:

فن بيان لازمه موفقيت

ثبت نام دوره رايگان نوابغ ثروت ساز

 

در دوره رايگان نوابغ ثروت ساز شش ويژگي ثروتمندان براي شما به صورت عملي آموزش داده مي شود و شما ياد ميگيريد كه براي ثروتمند شدن بايد چه خصوصياتي را در خود تقويت كنيد تا به ثروت دست پيدا كنيد.

آنچه كه در اين دوره آموزش داده مي شود

  1. آموزش صحيح هدفگذاري
  2. افزايش اعتماد به نفس
  3. نحوه برقراري ارتباط موثر با ديگران
  4. افزايش مهارت فن بيان
  5. افزايش كاريزما و جذابيت
  6. افزايش قدرت مذاكره

 

براي دريافت دوره رايگان نوابغ ثروت ساز نام و ايميل خود را در كادر پايين وارد كنيد.

 

 

فن بيان

 

قدرت بيان و راههاي افزايش آن

قدرت بيان زير شاخه فن بيان بوده و يك سخنران خوب و برجسته را از هم جدا ميكند. قدرت بيان در واقع ميزان نفوذ سخن شما در افراد را شامل مي شود. يعني اينكه صحبتهاي ما به چه ميزان در افراد اثرگذار خواهد بود.

قدرت بيان موجب افزايش اعتماد به نفس براي ما خواهد شد و آرامش دروني ما را نيز افزايش ميدهد. اولين نمود از عدم قدرت بيان كافي در بين دوستان ما مي باشد. هنگامي كه از قدرت بيان خوبي برخوردار نباشيم مدام ناديده گرفته مي شويم و همين امر موجب مي شود كه به مرور اعتماد به نفس خود را از دست داده و دچار اضطراب گرديم.

براي بهبود قدرت بيان روش هاي گوناگوني وجود دارد كه هريك از اين روشها از جنبه هاي گوناگون مورد سنجش و بررسي قرار گرفته است.


برچسب: فن بيان، آموزش فن بيان، قدرت بيان، فن بيان در بازاريابي، فن بيان چيست، افزايش فن بيان، تقويت فن بيان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۰۹:۵۷ توسط:صابر خليلي موضوع: